Dentální hygiena

Air flow

Na trhu se objevila pomůcka odstraňující pigmentace, která zaručovala šetrné vyčištění zubního povrchu od bakterií a plaku, včetně různých pigmentací. Přístroj se nazývá Air flow, neboli pískovač. Pracuje na principu vysokého tlaku vody a vzduchu v kombinaci se speciálně granulovaným práškem, jedlou sodou. Několik let se prováděli výzkumy a nyní je použití jedlé sody v dentální hygieně takovou malou renesancí starých zubních past. Bez mechanického obrušování zubní korunky kartáčkem a abrazivní depurační pastou můžeme velmi rychle a hlavně šetrně vyčistit zub nejen od pigmentací a plaku, ale i neutralizovat povrchy zubů od kyselin a bakteriálních zbytků. Můžeme tak klientovi zajistit znovunavrácení původní bělosti zubů a ještě zvýšit pH v ústech tak, aby se pozastavily veškeré demineralizační procesy zubních tkání.

Ošetření Air flow většinou předchází odstranění zubního kamene kyretami a ultrazvukovým přístrojem. Toto ošetření se ovšem může úplně vynechat v závislosti na míře spolupráce klienta a jeho schopnosti si dokonale kontrolovat množství plaku na zubech v domácím prostředí. Po každém pískování samozřejmě následuje zalakování zubních korunek vysoce koncentrovaným fluoridovým lakem, který zaručí komplexní ochranu zubů před bakteriemi způsobujícími kaz, ale dokonce i zpomalí další pigmentování zubů.

Dentální hygiena

Dentální šperk

Upevnění ozdoby na zub je zcela nebolestivé, proto není třeba aplikace znecitlivění. Povrch zubu (sklovina) se napřed důkladně očistí, v případě nutnosti mírně zdrsní. Poté se v několika krocích ozdoba přilepí na zub. Okolí zubu s případnými přebytky dentálního adheziva se na závěr pečlivě vyleští.

Dentální šperk

Nejlépe na zubu vypadá světlý safírový kamínek, na zakázku lze též objednat šperky zlaté nebo různé symboly a barvy.

Bělení zubů

Copyright © 2014 MUDr. Barbora Velká. Všechna práva vyhrazena.